fredag 9 mars 2012

Min morbror trollkaren (Ida H)

Författare: C.S Lewis                                                  

Huvudperson/Huvudpersoner: Digory.

Handling: Boken handlar om Digory som blir kompis med Polly. Digory bor hos sin morbror och är en helt normal kille. Polly bor i huset vid sidan om. En dag så hittar Digory och Polly en gång som leder de till alla dörrar i kvarteret. De går in igenom en av dörrarna. De kommer till ett konstigt rum och dom undrar såklart vem som bor där. Digorys stränga morbror kommer ner dit och sen så kommer Digory på det. Det är hans morbror kontor som är superförbjudet! Polly får en ring av Digorys morbror. Men direkt när hon rör vid ringen så bara försvinner hon! Om du vill veta fortsättningen på det jag precís skrivit så tycker jag att du ska läsa den...

Boken tycker jag var bra och rolig att läsa för att det var så mycket fantasi. Boken ingår i serien om Narnia.


Jag ger boken 5 av 5 änglar 


Ida H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar